Translate

luni, 22 septembrie 2008

A murit ca un câine

"Heaven goes by favor; if it went by merit, you would stay out and your dog would go in."
Mark Twain

Ca un câine a murit. Nici măcar nu a scâncit, ca să spună că o durea. Nu s-a plâns şi nu ar fi vrut să deranjeze pe nimeni. În ochii ei frumoşi se vedea o dublă suferinţă: durerea care îi măcina trupuşorul şi... jena, chiar aşa,
jena că atâţia oameni roiesc în jurul ei.

"Îmi pare rău că vă agitaţi atâta pentru mine..."

Dar era bine. Era bine că oamenii ei erau acolo. Oamenii pe care îi iubea şi care au iubit-o atât de mult, încât au hotărât că era prea bună ca să mai sufere. O masă rece de inox, mâini, sărutări şi lacrimi calde, o perfuzie aducătoare de linişte şi... gata. A plecat în cel mai mare şi mai verde parc din Univers. Acolo unde poate să alerge cât vrea, fără lesă, fără zgardă, fără durere.

Aema a fost un câine. Aşa a şi murit, ca un câine:
demn.

4 comentarii:

  1. Eu am plins cind (si mai ales dupa ce) am dus-o pe Elsa la injectia letala. Avea o boala care ii afecta creierul, si nu isi mai putea tine echilibrul. Si am plins. Stiu ce inseamna. Imi pare rau.
    Mihai

    RăspundețiȘtergere
  2. Aema nu era a mea. Dar, din cei 13 ani pe care i-a trăit, eu o ştiu de 10. Şi mi-a fost tare, tare greu s-o văd aşa. Împreună cu stăpâna ei, eu am dus-o acum, la doctor, pentru ultima oară şi m-am... bucurat că am putut să fac asta pentru ea. Măcar atât. Îţi mulţumesc că înţelegi; ştiu că mulţi oameni ar zice că suntem nebuni - "era doar un câine..." We know better.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu, laura, nu ai dreptate. era doar un câine. pentru că nu au cum să fie mai mult...

    oglinda stăpânului său. aţi sesizat că sunt singurele animale care râd? care plâng? care sunt triste? care bocesc? care suferă cumplit despărţirile şi se bucură vulcanic, sincer şi instantaneu de orice revedere? poţi spune ce site un câine după cum îşi ţine coada. sau ce gândeşte un câine - da, gândeşte! - după cum ţine urechile.

    coada unui câine nu e doar coada lui. e coada inimii lui. câinii nu mint niciodată. câinii vorbesc - câineşte - cu oamenii...

    câinele te iubeşte necondiţionat. doar pentru că eşti al lui. şi atât.

    RăspundețiȘtergere
  4. legat de subiectul caini, eutanasii si cele vesnice. aveti vreo obiectie legata de practica hinghereasca de a colecta si reduce la tacere cainii vagabonzi?

    RăspundețiȘtergere

Comentează numai dacă ai identitate și cunoști și cuvinte care nu fac referire la părți anatomice sau rude pe linia maternă.