Translate

marți, 1 iulie 2014

Nunta slută

Ea nu prea ar fi vrut să se mărite. Îi era bine așa, chiar dacă toată lumea o știa de curva satului. Se ținuse cu unu' Traian. Îi făcuse toate voile, se făcuse și de râs pentru el. Îl iubise. Și Traian zicea că o iubește. Marinar, dar băiat bun, chit că îi cam plăcea pileala. Într-o zi nenorocită, Traian a lăsat-o. S-a proțăpit țanțoș în fața unei perdeluțe și i-a zis la revedere. „Păi cum, Traiane? Mi-o aduci pe alta în casă și tot tu te superi că nu-ți primesc ibovnica nouă?” Nici rugăminți, nici lacrimi nu l-au înduplecat. A plecat după o blondă fâșneață - Pâmpa- care îl mai și făcea de poveste pe unde mergeau împreună. Ea, proasta, căreia vecinii îi ziceau Buldoaga, i-a păstrat sfântă amintire. Când alții îl ponegreau, ea, tot ea, îi lua apărarea.

Când îi era cel mai greu, s-a întâmplat minunea: a revenit în viața ei un bărbat cu care, cândva, se iubise. Penel. Traian știuse de ei și îi scotea ochii pentru asta de câte ori avea ocazia. Oricum se despărțiseră urât, iar Penel se mutase cu una, Peseda. Doamne, deloc nu se suportau Buldoaga cu Peseda. Cum se întâlneau pe undeva, se luau de păr, se scuipau, se făceau hoațe și mincinoase una pe alta.

Penel, când a văzut ce femeie aprigă e Peseda - și oleacă mai forțoasă decât el - a început să-i caute pricină. Ba că el vrea să-i țină socoteala banilor, ba că porția lui de ciolan e mai mică... Până când și-a luat bocceaua și-a lăsat-o. Peseda l-a rugat să se întoarcă, i-a spus că iubirea ei pentru el, pentru Penel, trăiește. L-a așteptat mult.

O vreme, Penel a stat singur. Povestea cui voia să-l asculte că Peseda e nesimțită, nespălată și cam curvă, că s-ar ține prin spatele lui cu un bogătan din capu' satului. Peseda nu-l vorbea de rău. Le zicea prietenelor „cum, fă, să zic rele de Penel? Păi io l-am iubit, făăăăăă! Io-l aștept și-acu', dacă mă mai vrea.” Alea îi ziceau că-i netoată și-și vedeau de drum.

Cum spuneam, când s-a săturat de singurătate, Penel și-a întors ochii, din nou, spre Buldoaga. „Nu mai ești ce erai odată, Buldoago. Te-a tăvălit Traian ăla de praful s-a ales din ce erai. Da' să știi că io tot te-aș lua. Cu acte. Vrei, fă?”

Buldoaga s-a sucit, s-a gândit, și până la urmă i-a zis „Mă Penele, să știi că aș vrea. Da' nu punem averea la un loc. Și nici la casa mea io nu renunț, așa să știi. Mai bine nu ne schimbăm nici numele.” Penel a mai luat un gât de rachiu, s-a șters la gură cu dosul palmei și a cuvântat: „Fă, tu ești proastă? Păi ce nuntă e asta, fă? Vrei să te iau de țiitoare? Io vreau să-ți dau numele meu, care chiar înseamnă ceva, te fac femeie cinstită, chit că te-am scuipat și io când te-am văzut pe uliță, și tu așa-mi zici? Bagă-ți, Buldoago, mințile în cap, că nu te mai ia nici dracu, chiar dacă-l rogi frumos. Iar io sunt băiat valabil, s-a ținut Pâmpa după mine s-o iau și n-am vrut. Or aia e fâșneață, nu hodoroagă obosită ca tine.”

Buldoaga a lăsat ochii în jos, a mai strâns broboada și buzele și a tăcut. Nu voia să facă averea pe din două cu Penel. Știa ce scandal era la el în familie, de când se despărțise de Peseda. Unii îi ziceau să se împace cu aia, că era fată avută și le mergea bine împreună. Alții ziceau că bine au făcut că s-au despărțit. În fiecare seară auzea cum se îmbătau alde Penel și ai lui și se tăiau în cuțite. Or ea nu voia așa, cu de-a sila. Se întâlnise ieri cu mama lui Penel - viitoarea soacră, cum ar veni - și femeia îi zâmbise, cu tot cu ochii umflați. O bătuse bărbatu-său, care nici nu voia s-audă de Buldoaga. ”Păi noi ne-am înțeles bine atâta amar de ani cu alde Peseda și tu strici acuma tot și-l pui pe pămpălăul ăsta de Penel s-o ia pe săraca aia pe care a tăvălit-o marinaru'?” Și jap! o palmă peste față.

Și dacă mă iau cu el? Ce-o să fie, hă? M-o mai bate, nu-i vorbă, că și Traian m-a bătut. Mi-a băut și banii și m-a lăsat pe drumuri pentru Pâmpa. M-oi învăța și io să fac ca familia lui Penel: acasă ne-om bate și când om ieși în lume oi zâmbi. Numa' dinții să nu mi-i spargă, că ochiu' se trage în câteva zile.

P.S. Orice asemănare cu evenimente și formațiuni politice reale este intenționată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează numai dacă ai identitate și cunoști și cuvinte care nu fac referire la părți anatomice sau rude pe linia maternă.