Translate

vineri, 4 iulie 2014

Nunta slută III. Beția

Supărat că Pâmpa stă mai mult prin sat decât pe acasă, Traian și-a luat rachiul, un păhărel și s-a așezat în curte, la masa de sub nuc. Pe măsură ce scădea licoarea din sticlă, lui îi creștea furia. A început să-și amintească toate relele - adevărate sau închipuite - pe care i le-a făcut vreodată un sătean.

Aha. A lu' Rache din capu' satului a zis de mine că-s bătăuș. Că am furat telefoane. Și a mai zis ceva... Toți a zis dă mine! Lisandra l-a lăsat pe alde Pavel să mă batjocorească de față cu oamenii și odată nu i-ar fi spus „nu mai zi mă Pavele așa dă el, că e băiat bun”. Altu' m-a făcut frate de pârnăiaș. Adică și ce vină am io dacă frate-meu e la întristare? Parcă l-am pus io să ceară bani la țigani? Nu-i vorbă, nici să nu ia n-am zis... Hă, hă, hă...

Mai ia un gât zdravăn de rachiu.

Lasă, lasă, că-i învăț io minte pă toți. Ai dreacu' nenorociți, le astup io gura cu hârtii. 

Traian se ridică de la masă și dispare în casă. După câteva minute și ceva scotoceală - hă, hă, ca la pecreziții sau cum dreacu' le zice - revine cu un creion chimic și un caiet de matematică. Umezește pe limbă creionul și zăbovește cu el în aer, privind chiorâș spre soarele puternic de iulie, ca și cum acolo ar fi stat toți dușmanii lui. Inspirat, începe să scrijelească, într-o caligrafie chinuită, pe prima pagină a caietului jerpelit.

Așeaaa... Deci, carevasăzică, vă aranjez io pă toți. Dracii vă găsește dacă mai deschideți gura să ziceți ceva dă mine. Oi pleca io de-aci din sat peste câteva luni, că mă cheamă marea înapoi, da' până atunci nu mai mișcă nimeni. Vă sparg pă toți, că am o prietenă veche, Codruța zisă Șefa la Justiție. Vă bate aia de v-ascultă cu urechea. Pă care nu vă bagă la pârnaie, vă lasă pă drumuri și tot ca mine iese. Ei, drăcia dracului, păi mă face pă mine niște clevetitori? Păi io am fost căpitan, băăăăăăăăă! Când mă-mbăt io, toată lumea spală puntea! Ai dreacu' găozari!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează numai dacă ai identitate și cunoști și cuvinte care nu fac referire la părți anatomice sau rude pe linia maternă.