Translate

marți, 1 iulie 2014

Nunta slută II. Cum s-a terminat căsnicia lui Penel cu Buldoaga înainte să înceapă

După ce şi-a terminat rachiul, Penel a plecat din curtea Buldoagăi. Mergea agale pe uliţă, spre casa lui şi simţea cum, cu fiecare pas pe care îl făcea, hotărârea de a o lua de nevastă îi slăbeşte.

Adică de ce să fiu io prostu' ei? Io vreau s-o fac femeie cinstită, să-i dau un nume, s-o bag într-o familie mare şi ea? Ea ce face? Îmi spune că nu vrea aia, că nu vrea ailaltă... Ete a dreacu' fandosită! Ia să n-o mai iau! Până la urmă, cum a ţinut-o marinaru' de ibovnică, pot s-o ţin şi eu.

În acest răstimp, Buldoaga şi-a turnat o gură de rachiu în paharul din care băuse Penel. A avut grijă să-şi potrivească buzele exact pe urma gurii bărbatului, ca într-o pecetluire a vorbelor pe care le schimbaseră mai devreme. Oftând, s-a ridicat şi a intrat în casă, să clătească paharul.

Adică, de ce mi-ar trebui mie, femeie în toată firea, măritiş? Parcă îmi mai pasă de gura lumii? Acuma, după ce m-a făcut Traian de râsul satului, parcă îmi mai pasă cine ce zice de mine? Aş putea să mă mărit cu Penel numa' aşa, ca să-i fac în ciudă lu' matracuca aia de Pâmpa, că pe aia chiar că n-o mai ia nimeni. Da' parcă nu mi-aş strica io liniştea acu', doar aşa, ca să-i fac în sâc alteia. Ia să-mi văd io de borşu' meu şi să-i zic mâine lu' Penel că, dacă vrea, putem să ne ţinem şi-aşa, fără acte. Parcă într-o hârtie stă norocul omului şi-al femeii?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează numai dacă ai identitate și cunoști și cuvinte care nu fac referire la părți anatomice sau rude pe linia maternă.