Translate

miercuri, 1 aprilie 2009

Il capo di tutti i capi


"I'm gonna make you an offer you can't refuse"... Asta e varianta soft. Sigur, după aceste celebre cuvinte urmau şantajul, ameninţările, sărutul morţii şi câteva butoniere în plus, decupate măiastru în trupul "ofertatului" cu mitraliera ofertantului. Şi totuşi, credeţi-mă, E VARIANTA SOFT!

Varianta hard e "Nu-i vom construi nici măcar o casă de veci [lui Ciuvică]". Şi culmea, expresia nu a debitat-o il capo di tutti i capi, ci fratele onor domniei sale, distinsul domn Mircea Băsescu, într-un interviu acordat, după niscaiva injurii şi istericale, unui jurnalist de la Gândul. Cu ce se făcuse vinovat bietul muritor, coleg de breaslă, de şi-a luat apelativul deja clasic, găozar? Crimă de lese-majeste: a îndrăznit să evoce o asemănare izbitoare între afacerea Băneasa-Popoviciu şi un deal încheiat de firma deţinută în proporţie de 85% de nepoţelul domnului preşedinte, respectiv fiul lui Mircea Băsescu. În ambele cazuri, se pare că Academia de Ştiinţe Agricole ar fi vândut privaţilor un teren măricel, pe care a fost plantată o cultură experimentală de vile, blocuri şi diverse altoiuri rezidenţiale.


Chestiunea a fost adusă în discuţie de Mugur Ciuvică, infamul care deja are promisă o mare bătaie de la gentlemen-ii familiei Băsescu. Se pare, însă, că aceştia vor să-l omoare în bătaie şi să-l arunce în şanţ să-l mănânce gărgăriţele, dacă fratele Mircea zice că nici la doi metri sub pământ nu-i dă spaţiu locativ.

Nu mă mai enervez. Nici măcar nu mă mai închin, a uimire. Doar înţeleg. Înţeleg de ce preşedintele a cerut capul lui Năstase, aşa cum se zice în documentul ăla oficial, venit, ca şi Dunărea Albastră, de la Viena. În locul domnului Băsescu (oricare dintre ei), şi eu mi-aş dori capul lui Adrian Năstase. Dar nu pe o tipsie de aur, ci pe proprii umeri.

3 comentarii:

  1. I-MI PARE RAU. DOMNUL NASTASE NE-A CHEMAT SA-I NUMARAM OUALE,"LA FERMA DE LA CORNU ", DACA NU MA INSEL.

    RăspundețiȘtergere
  2. După ce v-am văzut pe voi la emisiune, am scris asta: http://lauranureldin.blogspot.com/2009/04/il-capo-di-tutti-i-capi.html

    Nu lucrez la Apaca ..etc..pai,laura,daca esti gazetara ,ce cauta pleonasmul asta copilaresc"dupa ce v-am vazut pe voi"???

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim 1: mama ei de limbă română... ÎMI pare rău, dar Î-MI nu există... Năstase nu cred că ne-a invitat pe NOI să-i numărăm nimic, invitaţia le-a fost adresată altora; iar inteligenţa nu îi poate fi contestată, indiferent de numărul de case, dosare, termopane, sau ouă.

    Anonim 2: sintagma "V-am văzut" putea fi urmată de formula de politeţe "pe dumneavoastră" sau de formula mai "de gaşcă" "pe voi". Între noi, găozarii, mi-am permis să nu mă adresez reverenţios lui Ciutacu&Co. Îmi sunt prea simpatici ca să-i iau cu dâvâsî. Aşa că "pleonasmul" avea mai mult un rol de încărcare afectivă. Cam ca dativul etic din Mioriţa. Plus că era târziu al naibii. Iertare...

    RăspundețiȘtergere

Comentează numai dacă ai identitate și cunoști și cuvinte care nu fac referire la părți anatomice sau rude pe linia maternă.