Translate

luni, 6 februarie 2017

Istoria nu se repetă, doar se bâlbâie

N-am somn și-mi pică ochii pe un articol de istorie. Ceva, ca un deja vu, nu-mi dă pace. Așa că dau un search. Găsesc asta:

Pe 22 noiembrie 1917, la scurt timp după revoluția din octombrie, în Rusia sunt înființate Tribunalele Revoluționare. Mai târziu, pe 12 aprilie 1919, statutul lor stabilește prioritatea acestor tribunale în fața Instanțelor Populare și le conferă drepturi nelimitate în a dispune măsura urmăririi penale. Pe 21 octombrie 1919 Tribunalul Revoluționar Special este înființat în cadrul CEKA pentru a investiga marile cazuri de speculă, mită și abuz în serviciu. În decretul de înființare se precizează că „în acțiunile pe care le întreprinde, Tribunalul Revoluționar Special are în vedere interesele revoluției și nu este îngrădit de respectarea vreunei proceduri legale.”

Unde CEKA era SRI-ul rusesc, iar Tribunalul Revoluționar Special, un soi de parchet anticorupție pe steroizi.

Mă duc să dorm, dar mai întâi îmi caut cravata de pionier. Acum fix o sută de ani, și la ruși tot în februarie a-nceput.




4 comentarii:

  1. Somn usor domnisoara...Se spune ca somnul este un sfetnic bun...

    RăspundețiȘtergere
  2. Iar daca dupa ce va treziti mai aveti timp si de acest blog, poate adaugati la linkul despre Tribunalele REvolutionare si pe cel care este in limba pe care o preferati The Revolutionary Tribunal was established during the French Revolution for the trial of political offenders

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici autoarea însăși nu știe ce vrea să spună!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna! Comentariul meu nu a trecut filtrul cenzurii, dar voiam sa te intreb: Unde se duc prezentatoarele frumoase cand nu mai sunt pe facebook?

    RăspundețiȘtergere

Comentează numai dacă ai identitate și cunoști și cuvinte care nu fac referire la părți anatomice sau rude pe linia maternă.